Ελευθερία…

προσωπικο ημερολογιο-σκεψεις-αποψεις-ιδεες υπο το .φως του……

ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ

Colchicum Costurieri: αποκλειστικά και μόνο στο Γαϊδουρονήσι

 

colchicum costurieri: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΓΑΪΔΟΥΡΟΝΗΣΙ

  

Ο αριθμός των φυτικών ειδών της νήσου Χρυσής ή κοιν. Γαϊδουρονήσι, που ανήκει γεωγραφικά στο Δήμο Ιεράπετρας, είναι αρκετά μεγάλος σε σχέση με την έκτασή της και αντιστοιχεί στο 1/20 της κρητικής χλωρίδας. 
Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω από 100 είδη φυτών. Από αυτά 13 είδη είναι ενδημικά της Ελλάδας, εκ των οποίων 5 είναι ενδημικά της Κρήτης και 1 είδος είναι ενδημικό της Χρυσής. 
Αρκετά είδη είναι σπάνια και απειλούμενα και προστατεύονται με διεθνείς συμβάσεις και νόμους. 
Το είδος που συναντάται ως ενδημικό της Χρυσής και που από ολόκληρο τον κόσμο υπάρχει ΜΟΝΟ στο νησάκι αυτό είναι ένα είδος κολχικού το Colchicum costurieri.
Από την εποχή της περιγραφής του, το 1967, δεν έχει αναφερθεί από άλλο μέρος του κόσμου και έτσι η ύπαρξη και διαιώνιση του είδους, συνδέεται με τη γενικότερη κατάσταση του οικοσυστήματος στο νησί. 
Από τις 6 Δεκεμβρίου 2003 και μετά, υπάρχει και η φωτογραφία του, την οποία τράβηξε ο εκπαιδευτικός Παύλος Δασκαλάκης, υπεύθυνος της Περιβαλλοντικής Ομάδας του ΤΕΕ Ιεράπετρας.

Πρώτη δημοσίευση από τον περιβαλλοντικό όμιλο ΤΕΕ Ιεράπετρας στην εξαιρετική online εφημερίδα των οικολογικών και περιβαλλοντικών ομάδων Κρήτης www.ecocrete.gr 

13/03/2009 - Αναρτήθηκε από τον/την | φυση |

8 σχόλια »

  1. Πανέμορφο το Γαϊδουρονήσι.
    Αντί για άμμο οι παραλίες του έχουν ψιλό κοχίλι.
    την καληνύχτα μου.

    Σχόλιο από johny_bee | 14/03/2009

  2. Καλημέρα Ελευθερία .καλό σαββατοκύριακό.
    θα ηθελα να γνωρίσω αυτό το νησάκι. ελπίζω να τα καταφέρω.

    Σχόλιο από venceremos | 14/03/2009

  3. Οταν πηγα στην Κρητη Ελευθερια, μου εκανε εντυπωση η ποικιλια της βλαστησης. Οντας σε πιο νοτια πλατη ευδικιμουν και φυτα που δεν υπαρχουν στην βορρεια Ελλαδα.
    Σημερα εψαχνα να βρω φωτογραφιες απο την εκκλησια την Παναγια τη Γρηγορουσα και ο γκουγκλης με πηγε σε παλαιοτερη σου αναρτηση, αλλα οι φωτογραφιες δεν υπαρχουν πια. Απορω γιατι ποτε η Πρεςς δε μου εξαφανισε κατι.
    Α! να σου πω κατι που ισως φταιει, τωρα μου ηρθε. Οταν δινεις ονοματα σε φωτογραφιες η σε λινκς, να χρησιμοποειεις αγγλικο αλφαβητο δηλαδη οχι “γρηγορουσα” αλλα “grhgorousa” γιατι οι ελληνικοι χαρακτηρες στα λινκς σπανε. Το ιδιο και στο λινκ του τιτλου. Ο τιλτος μπορει να εχει ελληνικα στοιχεια αλλα το λινκ (απο κατω στο εντιν μοουντ) σου επιτρεπει να το αλλαξεις και να το αλλαζεις. Παω στοιχημα οτι θελεις οτι αυτο ειναι το προβλημα σου. Για δοκιμασε!

    Σχόλιο από despinarion | 14/03/2009

  4. Γιαννη καλησπερα, θα βαλω και φωτο με κοχυλι το μαζεψα οταν πηγα.Νασαι καλα

    Σχόλιο από Ελευθερία | 14/03/2009

  5. Καρυστινά μου δεν μπορεις να φανταστεις τι ομορφο που ειναι, ασε που περπατιεται με τα ποδια ανετα λογω μεγεθους, αλλα η φυση με τους κεδρους να βγαινουν μεσα απο την αμμο, η αμμος να ειναι παντου,η παραλια ολη στρωμμενη με ενα ψιλο κοχυλακι, οι πλακες ηφαιστιογενεις να απλωνονται μεσα στο νερο οπως ετρεχε η λαβα και παγωνε δημιουργουν ενα εξωπραγματικο τοπιο, σαν αυτα που βλεπεις στα εξωτικα νησια, και γιατι αλλωστε τι εχουνε να ζηλεψουμε, χωρια οι θαλασσες μας που ειναι γαληνιες χωρις κυματαρες.Αλλη μια φανταστικη τοποθεσια ειναι η γραμβουσα με τη λιμοθαλασσα του μπαλου.Εχω φωτο αλλα παλιες σε χαρτι και δεν μπορω να κανω αναρτηση.Φιλακια

    Σχόλιο από Ελευθερία | 14/03/2009

  6. Δεσποινακι μου δεν εχω λογια ,σ¨ευχαριστω και παλι , ειδες που σου ελεγα οτι εχω προβλημα, μου εχει σβησει πολλες φωτο.Το κολπο που μου ειπες με τη γκαλερι το δοκιμασα και το καταλαβα.Τωρα θα κανω και αυτο που μου λες.Ομως εχω στεναχωρηθει που μου εχουν σβηστει και ειναι δυσκολο να κατσω να τα βαλω απο την αρχη.Κριμα.Γι’ αυτο μου σβηνουν και οι πλαϊνες φωτο που βαζω.Θα προσπαθησω ,Φιλακια

    Σχόλιο από Ελευθερία | 14/03/2009

  7. Τι όμορφο λουλουδάκι!Πρέπει οπωσδήποτε να διασωθει,αφού δε΄βρίσκεται πουθενά στον κόσμο.Η Κρήτη πραγματικά είναι πλούσια σε χλωρίδα και σε σπάνια είδη.
    Φιλιά!

    Σχόλιο από eleni | 15/03/2009

  8. Ελενη μου εχει κατι φυτα η κρητη μοναδικα στο ειδος τα βλεπεις και δεν τα χορταινεις καθως επισης και λογω κλιματος αναπτυσσονται περισσοτερο απο αλλο μερος τη ελλαδας.Ομως ολα ειναι στο βωμο του τουρισμου και της οικοπεδοποιησης. Φιλακια

    Σχόλιο από Ελευθερία | 15/03/2009


Υποβολή απάντησης

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

